שופן: פרלוד לפסנתר אופוס 28 מס’ 6, סוף היצירה
החל מהרנסנס ועד המאה ה-19, פרלוד הוגדר כיצירה קצרה המקדימה יצירה מורכבת יותר. פרלודים ידועים במיוחד הם אלה השייכים לשני כרכי כלי המקלדת המושווה היטב מאת באך: כל פרלוד מקדים פוגה.
שופן, מגדולי המלחינים במאה ה-19, הלחין קובץ של 24 פרלודים עצמאיים לפסנתר, ובכך שחרר את הפרלוד מחובתו המסורתית לשמש הקדמה ליצירה נוספת. באותה התקופה היה זה חידוש עצום: דמיינו שסופר יחבר ספר המכיל 24 פרקי מבוא! בדומה לבאך, ואולי בהשפעתו, שופן השתמש בסולמות המז’ור והמינור על כל אחד משנים-עשר הצלילים שבתוך האוקטבה. אך שלא כמו באך, שופן סידר את הפרלודים לפי מעגל הקווינטות. לפרלודים של שופן נודעה השפעה על הדורות הבאים: מלחינים רבים הלחינו פרלודים עצמאיים לפסנתר, והיו אף שקיבצו 24 פרלודים לפי מתכונתו של שופן.
בוידיאו הבא תוכלו להאזין לפרלוד השישי במלואו, תוך כדי קריאה בתווים: